Klantenservice
Algemene vragen
Wanneer u een vraag heeft over een bepaald product of graag advies wilt van onze klantenservice, dan kunt u gebruik maken van het menu rechts op deze pagina. Wij streven ernaar uw vragen binnen 2 werkdagen te beantwoorden.
Prijzen
Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW. Alle genoemde prijzen op onze website zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.
Neem contact op
Veelgestelde vragen
Offerte
1.1 Ik heb een offerteaanvraag verstuurd. Wanneer kan ik deze verwachten?
Wij doen er alles aan om uw offerte binnen 24 uur (op werkdagen) toe te sturen.
1.2 Hoe lang is mijn offerte geldig?
Een offerte heeft een geldigheidsduur van 1 (één) week.
1.3 Ik wil akkoord gaan met de offerte. Hoe doe ik dat?
Zodra u akkoord gaat met de door u ontvangen offerte kunt u dat doorgeven als reactie op de mail die de offerte betreft. De geldigheidsduur van een offerte is 1 (één) week. Uw akkoord dient dus gedateerd te zijn binnen 1 (één) week na het ontvangen van de offerte.
1.4 Ik ben akkoord gegaan met de offerte. Wat nu?
Gefeliciteerd! U heeft uw aankoop bevestigd. Uw offerte wordt nu door een van onze medewerk(st)ers doorgezet als order. Zodra uw offerte een order is geworden, ontvangt u de factuur per mail. De betaling kunt u voldoen vanuit uw account middels IDeal maar u kunt het bedrag ook middels bankoverschrijving overschrijven. Vermeld uw factuurnummer in de omschrijving. Onze bankgegevens vindt u onderaan de factuur.
Voorraad
2.1 Klopt de aangegeven voorraad?
Wij doen ons uiterste best de voorraad zo accuraat mogelijk op de website te verwerken. Uiteraard kan het weleens voorkomen dat er een afwijking ontstaat in het voorraadsysteem of een levering wordt uitgesteld door de fabrikant. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleent. Wij zullen u daar in dat geval van op de hoogte brengen. Wij kunnen met u kijken naar een alternatief of de order of een gedeelte van de order kosteloos annuleren.
2.2 Het product dat ik wil bestellen is niet op voorraad. Kan ik deze bestellen als pre-order?
Producten waarvan de leverdata vanuit de fabrikant bevestigd is, kunnen besteld worden als pre-order. De te verwachten leverdata vind u bij dit product. Wanneer bij de levertijd wordt aangegeven dat deze onbekend is, kan dit product niet besteld worden als pre-order.
Levering
3.1 Krijg ik een Track&Trace code?
U ontvangt alleen een Track&Trace code als uw order of een gedeelte van uw order met PostNL wordt verzonden. Overige leveringen worden met een extern transportbedrijf verzonden. Hiervan ontvangt u géén Track&Trace code. Wel ontvangt u van ons een e-mail met een verwachte leverdata. Op de dag van levering kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen dan in de portal van de vervoerder kijken hoe laat de levering ongeveer geleverd gaat worden.
3.2 Hoe laat wordt mijn order geleverd?
De planning van de levering met extern transport is de avond voor levering pas bekend. Op de dag van levering kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen dan in de portal van de vervoerder kijken hoe laat de levering ongeveer geleverd gaat worden.
3.3 Kan ik een tijd kiezen voor levering?
Indien gewenst kunnen wij tegen meerprijs een levering op tijdstip aanvragen. De kosten hiervan kunt u opvragen via [email protected].
3.4 Wat zijn de verzendkosten?
Orders ter waarde van €7500,00 excl. BTW of meer worden gratis verzonden. De verzendkosten worden in de winkelwagen berekend en zijn afhankelijk van formaat, gewicht en het afleveradres. De maximale verzendkosten zijn €129,00 incl. BTW.
3.5 Kan ik een dag naar voorkeur doorgeven voor de levering?
Jazeker, echter is het daardoor soms niet mogelijk om binnen de verwachte levertijd te leveren. U kunt in het
opmerkingenveld noteren dat u de levering graag op 'maandag' (dag naar keuze) ontvangt.
3.6 Wanneer kan ik mijn order verwachten?
Op het moment dat uw order gereed is voor verzending ontvangt u daar een e-mail over. Tevens ontvangt u een e-mail separaat verzonden met de te verwachte leverdata.
3.7 Waarom wordt mijn order in delen geleverd?
Om de levertijden zo kort mogelijk te houden laten wij sommige producten rechtstreek vanuit de fabrikant versturen. Wel proberen wij de leveringen op dezelfde dag te laten plaatsvinden. Op het moment dat de order wordt verzonden ontvangt u bericht over de te verwachte leverdata.
Annuleren
4.1 Mijn order is geannuleerd, maar dat heb ik niet gedaan. Waarom gebeurd dit?
Dit kan te maken hebben met meerdere factoren.
- U heeft (per ongeluk) 2x dezelfde order aangemaakt.
- De door u bestelde producten zijn helaas niet (tijdig) leverbaar.
- Uw order staat langer dan één week in ons systeem, maar blijft onbetaald.
Omruilen
5.1 Ik heb een verkeerd product besteld en wil deze graag omruilen voor een ander product. Kan dat?
Het is niet mogelijk om producten om te ruilen. Indien de order nog niet is verzonden kan dit product wel geannuleerd en gecrediteerd worden en kunt u het juiste product bestellen. Indien de order wel al verzonden is, kunt u het verkeerd bestelde product retourneren. Deze kosten zijn voor eigen rekening. Het retourformulier vindt u hier. De retourvoorwaarden staan onderaan het retourformulier. Lees deze goed door om teleurstellingen te voorkomen.
Retourneren
6.1 Ik heb mij bedacht. Kan ik mijn order of een gedeelte van order retourneren?
Als consument heeft u het recht artikelen te kunnen retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. Wel dient u het retourformulier in te vullen en mee te sturen. Dit retourformulier vindt u hier. De retourvoorwaarden staan onderaan het retourformulier. Lees deze goed door om teleurstellingen te voorkomen. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.
Let wel, sommige producten worden voor u op maat gemaakt. Deze artikelen mogen niet geretourneerd worden. Dit wordt aangegeven bij deze producten.
6.2 Ik ben een zakelijke klant. Kan ik retourneren?
Nee, voor zakelijke aankopen, dus aankopen gedaan door ondernemers, geldt géén herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd.
6.3 Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Zodra de producten in goede staat door ons zijn ontvangen, krijgt u daar bericht over. De betaling zal dan met 1-2 werkdagen teruggestort worden op de rekening waarmee de factuur is voldaan.
Betalen
7.1 Wat zijn de betaalmogelijkheden?
U kunt uw bestelling veilig en eenvoudig betalen met;
- IDeal
- Visa (tot €2500,00)
- Mastercard (tot €2500,00)
- Maestro
- American Express
- Bancontact / Mister Cash
- KBC
- SOFORT Banking
- Belfius
- Giropay
Tevens is het voor zakelijke klanten mogelijk om op rekening te betalen. Neem voor vragen contact op met [email protected] of telefonisch via 036 203 4009
7.2 Kan ik achteraf betalen?
Nee, achteraf betalen is helaas niet mogelijk.
7.3 Kan ik een aanbetaling doen en bij levering het resterende bedrag voldoen?
Nee, wij werken uitsluitend met vooraf betalen.
7.4 Ik heb een product besteld als pre-order. Kan ik deze betalen wanneer het product weer voorradig is?
Nee, de order wordt pas voor u besteld als pre-order wanneer de betaling is ontvangen.
7.5 Ik heb betaald middels bankoverschrijving, maar nog geen bevestiging gekregen. Gaat dit goed?
Als u kiest voor betalen middels bankoverschrijving kan het 1-2 werkdagen duren voordat de betaling is verwerkt. Zodra de betaling is verwerkt, ontvangt u een betalingsbevestiging en gaan we over tot het leveren van de producten.
Afhalen
8.1 Is afhalen een mogelijkheid?
Ja, afhalen is mogelijk. Enkel uitsluitend op afspraak op maandag, woensdag en vrijdag tussen 11.00 en 13.00. De afspraak kan ingepland worden op het moment dat u bericht heeft gekregen dat uw order gereed staat voor afhalen.
Service en ondersteuning
9.1 Mijn omvormer gaat niet aan, wat moet ik doen?
Het niet opstarten van de omvormer kan een hoop diverse redenen hebben. Wij adviseren eerst het volledige traject goed door te lopen. Zijn zowel de AC als DC kant goed verbonden? Dan kunt u controleren of de schakelaar op de omvormer juist is omgezet of aangezet. Heeft u dit allemaal gecontroleerd en start de omvormer nog steeds niet? Neem dan gerust contact met ons op.
9.2 Hoe meet ik mijn zonnepanelen precies door?
De meest eenvoudige manier is om de zonnepanelen door te meten is met een multimeter. Voordat u aan de slag kan, is het van belang dat het apparaat ingesteld is op een hogere waarde als dat u gaat meten. Sluit de rode klem kabel aan op de positieve pool (+) en de zwarte klem kabel op de negatieve pool. Wanneer u dit doet, heeft de multimeter u een aflezing van de Volt die door de panelen wordt geproduceerd. Houdt wel in uw achterhoofd dat als u de panelen al een tijd in gebruik heeft, dat de waardes iets lager kunnen liggen. Zorg er ook voor de multimeter is uitgeschakeld voordat u de klemmen losmaakt.
Ook kunt u panelen doormeten met een EazyPV PV-installatietester. Met deze meter kun je eenvoudig de apparatuur inspecteren door het op de uniforme connectoren aan te sluiten. Met dit ene apparaat meet je namelijk alle installatie parameters.
Tijdens controle hoeft niets gedemonteerd te worden, maar de positionering van de zonnepanelen is wel belangrijk. Je kunt de panelen het beste meten op een zonnige dag.
9.3 Mijn omvormer maakt geluid/piept een beetje. Klopt dit?
Omvormers voor zonnepanelen maken een beetje geluid, dit geluid ontstaat alleen maar wanneer de omvormer met groot vermogen staat te produceren, bijvoorbeeld bij hele hoge zoninstraling op de panelen. Dus wanneer het donker is dan is het onmogelijk dat de omvormer geluid maakt. Als de zon onder is, dan gaat de omvormer vanzelf helemaal uit. Er brandt dan dus ook geen lichtje meer.
9.4 Mijn energieopwekking is te laag, wat kan ik doen?
Controleer de volgende items:
- Is de diameter van de AC-snoer geschikt;
- Wordt er een foutbericht op de omvormer weergegeven;
- Als de optie van het veiligheidsland van de omvormer juist is;
- Als het afgeschermd is of dat er zich stof op de PV-panelen bevindt.
9.5 Mijn omvormer werkt niet of het scherm heeft niets weer. Wat nu?
Controleer of er DC-voeding op de PV-panelen aanwezig is en zorg dat de omvormer of de externe DC-schakelaar ingeschakeld is. Als dit de eerste installatie is, controleer dan of de '+' en '-"" van de DC-aansluitklemmen niet omgekeerd zijn aangesloten.
9.6 Mijn omvormer geeft aan dat de netspanning te hoog is. Hoe komt dit?
Als er op een bepaald moment heel veel stroom in het net wordt geïnjecteerd, terwijl er op hetzelfde moment heel weinig vraag is, dan leidt dat ertoe dat de spanning (Volt) gaat oplopen. De netbeheerders zorgen ervoor dat de spanning in het net rond de 230 Volt blijft.
Ze doen dat vooral door ervoor te zorgen dat in de transformatorstations overal in het land voldoende capaciteit is om energie van de hoogspanningsleidingen af te halen en in het laagspanningsnet te duwen. Maar met de komst van zonnepanelen is het systeem iets veranderd: het vermogen komt niet meer alleen vanaf de hoogspanningsleidingen naar de huizen, maar komt nu ook van de huizen zelf. Dat betekent dat op sommige plaatsen op sommige momenten de spanning kan oplopen.
De netbeheerders zijn verplicht te zorgen voor een spanning die niet hoger is dan 10% boven de normale spanning. Bij 230 Volt is dat dus 230 x 1,10 = 253 Volt. Omvormers die stroom terugleveren, meten de netspanning. Wanneer de netspanning die de omvormer meet, boven de 253 Volt komt, dan houdt de omvormer meteen op met invoeren, en gaat hij in storing. Technisch gezien zou de omvormer prima kunnen werken bij hogere netspanning, maar de instelling in het toestel zorgt ervoor dat hij ermee ophoudt uit bescherming van het apparaat.
Wat er in eerste instantie aan gedaan kan worden, is om in ieder geval te zorgen dat er tussen de omvormer en de meterkast zo weinig mogelijk weerstand is: Zorg dat de elektriciteitskabel tussen de omvormer dik genoeg is om het vermogen snel af te voeren. Hoe verder de omvormer van de meterkast af staat, des te dikker is de kabel die gebruikt wordt.
Verder is het belangrijk dat de netbeheerder op de hoogte is van het probleem. Netbeheerders kunnen in gebieden met veel zonnepanelen extra (dikke) leidingen en transformatoren aanleggen om de spanning te stabiliseren.
Voor de klant zelf is er niet zoveel dat u kunt doen om problemen te voorkomen, behalve zorgen dat u stroom afneemt op het moment dat het geproduceerd wordt: Als toestellen zoals wasmachines en vaatwassers aan staan, dan zakt de spanning een klein beetje naar beneden.
9.7 Veel voorkomende storingen
No AC Connection:
Er is geen elektriciteitsnet verbonden of er is een fout in het elektriciteitsnet.
Wat kunt u doen?
- Controleer de AC bedrading, in het bijzonder de aardedraad
- Neem contact op met Growatt
AC V Outrange: De spanning van het elektriciteitsnet is buiten het toegestane bereik.
Wat kunt u doen?
- Controleer de netspanning
- Als de foutmelding blijft staan ondanks dat de netspanning binnen het toegelaten bereik is, neem dan contact op met Growatt
AC F Outrange: De frequentie van het elektriciteitsnet is buiten het toegestane bereik.
Wat kunt u doen?
- Controleer de netfrequentie
- Als de foutmelding blijft staan ondanks dat de frequentie binnen het toegestane bereik ligt, neem dan contact op met ons of met Growatt
PV lsolation Low: Isolatie probleem.
- Controleer of de behuizing goed is geaard
- Controleer of de omvormer goed is geaard
- Controleer of de DC schakelaar nat is
- Controleer de impedantie tussen de PV(+) en de PV(-) en de aarde
- Als de foutmelding blijft staan, neem dan contact op met ons
Residual High: Lekstroon is te hoog.
- Start de omvormer opnieuw op
- Als de foutmelding blijft staan, neem dan contact op met Growatt
PV Voltage High
De DC invoerspanning is groter dan de maximaal toelaatbare waarde.
- Schakel de DC schakelaar onmiddellijk uit
- Controleer de spanning van elke PV serie met een multimeter
- Als de spanning van de PV serie lager is dan de maximale toegestane waarde, neem dan contact op met ons
9.8 Specifieke foutcodes per merk
Growatt
401: Omvormer communiceert abnormaal met de meter
1 Controleer of de meter aan staat
2 Controleer de omvormer en de meterkast aansluiting normaal is
Is beide correct aangesloten en houdt het probleem aan? Neem contact met ons op.
404: EEPROM abnormaal
Start de omvormer opnieuw op. Als de waarschuwing nog steeds bestaat, neem dan contact op met ons. Wij zullen een case indienen bij Growatt om de M3-kaart te vervangen.
405: Firmwareversie is niet consistent
Werk de firmware van de juiste versie bij met een update. Mocht dit niet werken, contacteer ons. Wij zullen een case voor u indienen bij Growatt.
404: Bus sample fault.
Start de omvormer opnieuw op, als het probleem nog steeds bestaat, neem dan contact op met ons of Growatt.
405: Relais defect
Start de omvormer opnieuw op, als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met ons of met Growatt.
408: Te heet
Als de omgevingstemperatuur van de omvormer lager is dan 60°C, start u de omvormer opnieuw op. Neem contact op met ons als de foutmelding blijft bestaan.
SolarEdge
Het liefst dit linkje invoeren, dit is een heel overzichtelijk document met stappen die de klant kan volgen:
https://knowledge-center.solaredge.com/sites/kc/files/troubleshooting_for_se_inverter_insallation_guide_addendum_na.pdf
9.9 Monitoring zonnepanelen instellen
Kies uw merk
Growatt
De installateurscode / agency ID / Installer ID staat op de oranje sticker op het doosje van de module.
ShineWifi: Kies in de shinephone app voor de methode met 2,4 Ghz, en zorg ervoor dat je router alleen op 2,4 Ghz zendt. Lukt het niet? Probeer eens tijdelijk een oudere telefoon! Wifiversterkers werken slecht in combinatie met de wifimodule.
ShineLAN: Deze module ondersteunt geen wifiverbinding, maar verbind je met een LAN/UTP kabel aan de router.
Solaredge
Wij zijn in dit geval uw installateur en u heeft dus een installateursaccount nodig. U levert bij ons de benodigde informatie aan om voor u dit portaal te verzorgen. Na het afronden van dit portaal ontvangt u van ons een e-mail met daarin de toegang tot uw eigen portaal. Mocht er in de toekomst iets met uw systeem aan de hand zijn, dan kunnen wij dit eenvoudig voor u uitlezen en u helpen met het probleem.
Enphase
Wij zijn in dit geval uw installateur en u heeft dus een installateursaccount nodig. U levert bij ons de benodigde informatie aan om voor u dit portaal te verzorgen. Na het afronden van dit portaal ontvangt u van ons een e-mail met daarin de toegang tot uw eigen portaal. Mocht er in de toekomst iets met uw systeem aan de hand zijn, dan kunnen wij dit eenvoudig voor u uitlezen en u helpen met het probleem.
Advies
10.1 Kan ik bij u langskomen om advies te krijgen?
Nee, dat is niet mogelijk. Wij zijn uitsluitend een webshop en hebben geen fysiek bezoekadres. Wel staan we u heel graag telefonisch en per mail te woord bij vragen en/of advies.
Portal
11.1 Ik heb de portal toegevoegd aan mijn order. Wat moet ik doen om daar gebruik van de te kunnen maken?
De enige voorwaarden is dat alle producten worden aangeschaft bij Solar Outlet. Bij gebruik van Enphase zijn dat dus de micro-omvormers en Envoy. Bij gebruik van SolarEdge gaat dit om de omvormer en optimizers. Indien u één van deze producten niet bij ons heeft aangeschaft kunnen wij de portal niet voor u verzorgen. Zodra wij producten toevoegen in de portal zijn wij tevens verantwoordelijk voor de garantie en die nemen wij niet over voor producten die elders zijn aangeschaft.
Hieronder vindt u de door ons benodigde informatie om de portal voor u aan te maken;
Enphase
SolarEdge
GFDE / BTW teruggave service
12.1 Hoe werkt de BTW teruggave service?
Voor klanten die de BTW graag laten verzorgen bieden wij de BTW teruggave service in samenwerking met de Nationale Belasting Adviseur aan. Indien u deze service toevoegt aan uw order zult u per mail een link ontvangen. Hierin dient u uw persoonsgegevens in te vullen en de factu(u)r(en) te uploaden. Wij mogen deze gegevens niet verstrekken wegens de privacywetgeving. Dit proces duurt 1-2 minuten. De Nationale Belasting Adviseur verzorgt dan de BTW teruggave voor u.
12.2 Ik heb een GFDE certificaat toegevoegd aan mijn order, maar nog niet ontvangen. Wat nu?
Wat vervelend! Wij hebben gemerkt dat het GFDE certificaat vaak in de SPAM terecht komt. Controleer uw SPAM map dus even. Mocht het certificaat zich daar niet in bevinden, stuur dan even een e-mail naar [email protected]. Dan wordt deze nogmaals naar u verzonden.
12.3 Ik heb de BTW teruggave service toegevoegd aan mijn order, maar nog niet ontvangen. Wat nu?
Wat vervelend! Wij hebben gemerkt dat de e-mail met link naar de BTW teruggave service vaak in de SPAM terecht komt. Controleer uw SPAM map dus even. Mocht de e-mail met link naar BTW teruggave service zich daar niet in bevinden, stuur dan even een e-mail naar [email protected]. Dan wordt deze nogmaals naar u verzonden.